40
Dear murugappan,
Now I go to explain further
closer how saiva theories and psycho analysis come to look similar or someway
the same.
TRANSITION TO FREUDIAN
TERMINOLOGIES:
1.PASA-THALAIS OF THE SOUL=OBJECT
RELATIONSHIPS OF THE CHILD
2.ANAVA MALA OF THE SOUL=
NARCISSTIC TRANSFERRENCE OF THE CHILD
3.KANMA MALA OF THE SOUL =
PHYSICAL DISTRESS OF THE CHILD
4.MAYA MALA OF THE SOUL=
COGNITIVE IGNORANCE OF THE CHILD
The Freudian feces is
comparable to the siddhanthic mala. The SOUL suffers from its inability to move
towards the atma(siva) due to the attachment strings(mala) namely anava ,kanma
and maya in combination or in separate forms. These attachments were progressively
severed by sacrificing them. But the soul either suffers from retaining them or
completely severing them both causing suffering. When retained it suffers with
pasa and when eliminated(severed) it suffers from ignorance (maya) of losing
the wordly life.
This elimination or retention
problem of malam is called avathai in siddhantham.This refers to the avasthais in the SUDDHA state(சுத்தநிலை)(anava quality-8 in SGB), which in
sivagnanasiddhiar has been described as
1.troubles in leaving the
jeeva
2.troubles in attaining the
authority of siva
3.troublesin enjoying
sivahood(BOGA)
4.troubles in relieving other
malas
5.trouble in achieving
ultimate union.
This avathai-dichotomy reminds us the anal
eroticism vs sadism in Freudian theory. Whereas when the child is retreated
into the narcissistic state it gets all the ill qualities of anava (described
in the siddhiar 170 ) from1-to-11.
எல்லாமாய்த் தத்துவங்கள் இயைந்ததென் அணுவுக் கென்னில்
தொல்லாய கன்மமெல்லாம் துய்ப்பித்துத் துடைத்தற் கும்பின்
நில்லாமை முற்று வித்து நீக்கவும் கூடி நின்ற
பொல்லாத ஆணவத்தைப் போக்கவும் புகுந்த தன்றே. 169
ஒன்றதாய் அநேக சத்தி யுடையதாய் உடனாய் ஆதி
அன்றதாய் ஆன்மா வின்தன் அறிவொடு தொழிலை ஆர்த்து
நின்றுபோத் திருத்து வத்தை நிகழ்த்திச்செம் பினிற்களிம்பேய்ந்(து)
என்றும்அஞ் ஞானங் காட்டும் ஆணவம் இயைந்து நின்றே. 170
மலமென வேறொன் றில்லை மாயாகா ரியம தென்னின்
இலகுயிர்க் கிச்சா ஞானக் கிரியைகள் எழுப்பும் மாயை
விலகிடும் மலமி வற்றை வேறுமன் றதுவே றாகி
உலகுடல் கரண மாகி உதித்திடும் உணர்ந்து கொள்ளே. 171
மாயையே ஆன்ம ஞானக் கிரியையை மறைத்து நிற்கும்
தூயவெம் பரிதி தன்னைச் சுடர்முகில் மறைத்தாற் போலப்
போய்முகில் அகலச் சோதி புரிந்திடு மதுவே போலக்
காயமு மகல ஞானத் தொழில்பிர காச மாமே. 172
பரிதியை முகில் மறைப்பப் பாயொளி பதுங்கி னாற்போல்
உருவுயிர் மறைக்கின் ஞானக் கிரியைகள் ஔ¤க்கு மாகும்
கருதிடும் இச்சா ஞான காரியம் காயம் பெற்றால்
மருவிடும் உயிர்க்குக் காயம் வந்திடா விடின்மறைப்பே. 173
போதகா ரியம்ம றைத்து நின்றது புகல்ம லங்காண்
ஓதலாம் குணமு மாக உயிரினுள் விரவ லாலே
காதலால் அவித்தை சிந்தத் தரும்கலை யாதி மாயை
ஆதலா லிரண்டுஞ் சோதி இருளென வேறா மன்றே. 174
புருடன்தன் குணம் அவித்தை யெனில்சடம் புருட னாகும்
குருடன்தன் கண்ணின் குற்றம் கண்ணின்தன் குணமோ கூறாய்
மருள்தன்றன் குணம தாகி மலம்அசித் தாகி நிற்கும்
தெருள்தன்றன் குணம தாகிச் சித்தென நிற்கும் சீவன். 175
Anava is most evil of all AS
IT ANNHILATES THE SOUL. Freudian and its derivatives object relation school and
self schools describe the same as NARCISSM -A
SEVERE FORM OF SELF DISORDER .
DISCUSSION:
The object relation theories
of Sigmund Freud primarily concerns with mother child relationship. In saiva
doctrines it is soul(body+mind) and GOD. Therefore the comparison has to be
carefull at the outset. Freud studied the mental processes of later adulthood
and siddhantha with the souls march towards eternity in a timeless space. Both
theories have further studied the respective
relationships too.
Freud’s libidinal theory and
its usage and literary meaning –BOGA- (போகம்)have siddhanthic usage too. Hence we shall go further into the later Saiva
siddhantha states namely the pasu state and its Freudian corresponding -the
phallic stage, where the ego psychology is vividly explained.
gandhibabu
Comments
Post a Comment